Rybna zachęta.

gołubie Wszystkie szkolenia dla farmacji prowadzone są przez profesjonalistów

Wielu z nas może podpisać się pod stwierdzeniem, że jego rodzice czy dziadkowie kultywowali zwyczaj, w myśl którego na piątkowy obiad powinna zostać podana ryba. Warto kontynuować tę tradycję, niekoniecznie ze względów religijnych.

Rozwój cywilizacji w znaczny sposób sprzyja zachorowaniom na serce. Jedzenie ryb może z kolei tym chorobom zapobiegać. Zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 skutecznie obniżają ciśnienie krwi, a także poziom cholesterolu. Co więcej, zapobiegają powstawaniu zakrzepów i rozszerzają naczynia krwionośne. Najbogatszym źródłem kwasów tłuszczowych są łosoś, tuńczyk, makrela i śledź.

www.janosik-film.pl

Spożywanie ryb może także pomóc ci w… odchudzaniu! Tłuste ryby morskie nie tylko są smaczne, ale też doskonale hamują apetyt. Ponadto dostarczają jodu, który może pozytywnie wpłynąć na przemianę materii. Warto też brać pod uwagę to, że jedząc ryby możemy pozwolić sobie na spożycie większej porcji: porcja pieczonego dorsza zawiera cztery razy mniej kalorii niż kawałek pieczonej szynki o takiej samej wadze.

Największą przeszkodą w jedzeniu ryb najczęściej jest ich cena. Starajmy się jednak sięgać po ryby tak często, jak tylko jest to możliwe.